2012. május 7., hétfő

Spaghetti bolognese

És egy újabb rendkívül bonyolult recept!
Rólam annyit érdemes tudni, hogy imádom a bolognait, de csak azt amit én vagy anyu csinál. Hosszú évek óta nem tudom ugyanis megérteni, miért raknak például répát sok helyen a bolognaiba...
A mai művem, ami úgy nagyjából 3-4 adag lett, igazán finomra sikerült. Le is döbbentem, mert egészen hasonló íze van, mint annak, amit otthon főztem.

Hozzávalók:

1 csomag franc tudja hány oz darált marha (kb $2.5 volt, és kb 30 dkg, nem néztem meg)
1 fél csomag Barilla teljes kiőrlésű spaghetti (itt kerek $1.60, a drágább safewayben, a wallmartban csak $1.20)
1 fél hagyma (99 cent egy font belőle, ami elég incredible, ahhoz képest, hogy otthon 100 Ft egy kiló...)
Fokhagyma, ízlés szerint (én garlic powder-t használtam most, mert nincs fokhagyma nyomóm)
1 doboz hámozott paradicsom (kb 70 cent a wallmartban és a noname pont olyan, mint a "márkás". Paradicsom, kockázva, sóval és paradicsompürével, ha nem az ízesítettet veszed, ami tele van minden baromsággal, nem hibázhatsz)
Olasz fűszerkeverék (magyarul bazsalikom, oregánó, kakukkfű és hasonlók)
Színes bors (vagy fekete, tulajdonképpen mindegy)

Sajt (opcionális)
Pici olaj (ne vegyél napraforgót itt, mert az a legdrágább, én többnyire olívát használok, vagy most éppen repce-olíva-szőlőmagolaj keveréket, sütni bármelyikkel lehet, bő olajban sütéshez a repce és a napraforgó jó csak)

Elkészítés:

A hagymát kevés olajon megdinszteled, majd a húst is lepirítod rajta. Nem árt közben keverni, különben leég és ugye nem az a cél. Ezután mehet rá a só, bors, fokhagyma, fűszerek és végül a paradicsom. Kevés víz, ha kell még hozzá, de ne legyen túl híg. Easy or not? :) Nincs ennél egyszerűbb és finomabb kaja, és kb 45 perc alatt kész van, mosogatással együtt. A barilla tészta kb 8 perc alatt megfő, olyan sós vízben, mint a tenger, ahogy az olaszok mondanák. Épp ezért, könyörgöm ne egyétek a tésztát túlfőzve! :) És leöblíteni sem kell főzés után, mert ha jó minőségű, nem ragad össze, elég csak alaposan lecsepegtetni. Szintén baromság olajat rakni a főzővízbe, mert ha jó minőségű... lásd fent.
Az olaszok összekeverik, én is úgy szeretem, de praktikus tárolási okok miatt, jobb, ha ezt csak az épp aktuális adaggal teszed, mert így könnyebb adagolni (feltételezve, hogy nem azonnal lesz elfogyasztva az egész). Na nem mintha itt láttam volna már bárhol is megromlott élelmiszert...
Sajt a tetejére. Enjoy! :)

Ár:
$$$ alsó sáv
Nehézség:
Kinek mi, nekem könnyű

Miért jó?
A bolognait mindenki szereti. Azért jó, mert jó! :)

Miért nehéz itt elkészíteni?
Ezt kivételesen azt hiszem nem is nehéz itt elkészíteni...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése